Followers

Pages

Sunday, March 15, 2009

Sambut Birthday

Hari ini genap sudah usia aku mencapai 32 tahun... semakin hari semakin tua...kenapa tidak semakin muda erk? Aku berharap pemikiran dan kematanganku seiring dengan usia aku... begitu jugalah dengan amal ibadahku yang masih banyak kekurangan... yang perlu aku mengejar selangkah demi selangkah... semoga Allah permudahkan segala urusanku didunia mahupun diakhirat... InsyaAllah...

"Selamat ulangtahun ke 32 buat suamiku... Semoga abg sihat sejahtera selalu... dimurahkan rezeki... Dikuatkan iman... Semoga bahagia selalu amin....p/s. Ayang sangat3x sayang + cinta + kasih + rindu selalu pada abg... INGAT! :-)"... begitulah antara kata-kata semangat yang aku terima melalui SMS pagi ini... Teima kasih buat isteri tersayang dan tercinta... InsyaAllah sama-sama kita mengharungi suka duka dalam melayari bahtera hidup ini...

Hari ini aku malas nak tulis panjang-panjang... Aku masih kenyang melantak semasa menyambut birthday kat STATION KOPITIAM tadi... apapun korang layanlah gambar-gambar yang sempat di snap tadi... Layanzzz...

Aku banyak dapat kad birthday oooh... ada percayakah? Cuba korang lihat disebalik kad ini... berlambak... kihikihkih...


Inilah rupa kek birthday aku... orang rumah pilih + belanja... Chocolate Rice Cake namanya... tapi aku yang bayar...huhu...


Majlis meniup lilin dan memotong kek... kuikuikui... rasa macam bebudak plak aku nih... hahaha...

Aiks?! Tumpang sekaki nampak?! Sama je... 2x5... macam bebudak tadika... kakaka... Lepaskan geram le tuh...

Sesi Bergambo ngan kek daa... Mai...mai... jemput makan... Hanya kek ini je yang ada... hehe...





Sesi bergambo ala-ala romantis... hihihi... Selepas ini kami nak keluar jalan-jalan cari makan... sempena orang rumah aku cuti memasak... hehe... alasannya... sambut birthday abang...toing3x...

Jalan punya jalan... akhirnya kami membuat keputusan untuk celebrate kat Station Kopitiam ini... korang perasan tak? Tak ada orang kan? Kenapa erk? Jawapannya... aku booking satu kedai ini... nak privacy... iyeke? Boleh cayakah? Layan je la...

Tengah menunggu makanan yang diorder sampai... kami layan kopi cawan dulu... Jom kengkawan... join sekali... hehe...


Ini menu yang aku order... Thai Sizzling Seafood namanya... first time makan arrr... ntah sedap ke tak?

Yang ini... orang rumah aku yang order... Namanya Chicken Steak... hari itu pernah try makan sekali... katanya sedap... layan je la... mai lah rasa...

Ini pula namanya Spicy Fried Rice... tambahan daa... ini nak makan ke melantak nih? Patut pun makin tembam aku nih... hahaha...





Itulah antara gambo-gambo kami yang sedang melantak... weih kengkawan... makanan boleh tahan oooh... sampai terkuyu-kuyu mata aku sedang melantak... kakaka...

Huiyoh... Sampai licin pinggan dikerjakan... nasib baik aku tak telan pinggan itu sekali.. kalu buleh dah lama aku telan pinggannya... hahaha...

Gambo-gambo bawah ini... sesi makan malam plak... sepanjang hari ini kita orang melantak je arrr... layanzzz...


Sambil-sambil menunggu makanan orang rumah aku sampai... aku melanguk keatas buat apa erk? Layan TV daa... Tengok buletin utama...

Aku melantak dululah bihun goreng nih erk? Aku dah tak sabo... makanan bini aku lambat sangat daa...

Apa nih? Pandang-pandang jeling-jeling? Nak tumpang sekaki ke? Maklum le... makanannya belum muncul tiba... hehehe... sabo ye sayang...

Aduhyai... Sampai bertafakur orang rumah aku menunggu makanan... aku dah habis melantak dah... mana Chicken Chop nih?

Hah itu dia... Chicken Chop yang diorder sudah sampai... silalah makan sayang... pinggan aku dah licin dah? Buleh tumpang sekaki? kihkihkih... Bini aku layan Western Food sepanjang hari ini... ala-ala mat salleh plak...

18 comments:

MariaFaizal said...

Bro,
Happy 32nd birthday & seem you had a great one today! Thanks to your lovely wifee.

May all your wishes come true before your next birthday (then you can start having new wishes :)

P/S: Me loike those romantic snaps. So wonderful!

And, hubby was looking at the pics too & now he demands me to do the same as what your wifee did ("Dia nak tiup lilin jugak dah...April nih! he he he...)

Take care & rgds to your wifee.Kiss2 Suki.

nueeunlimited said...

adoyai..ghasenye ni entry plg bnyk gambo. smpai ttp2 tulisan 2 ha..kih3x..wah gembira sgt yek smbt bday..
eppy bday..yg ke bape nih??? semoga pnjg umo n dimurahkan rezeki..amin...

amirul said...

Salam Sis,
Yes! today is my day... so celebrate gila2 skit... :) bukannya selalu...

InsyaAllah... doakan yer?

P/S: Ala... sesekali... apasalahnya? mengeratkan lagi hubungan...

Wah! Abg Faizal pun dah rajin tgk2 blog yer? pesalahnya tunaikan hajat Bro Faizal tuh... hehe

Mywife send warmest regards to u're family... Happy Monday...

amirul said...

Salam Dak Nuee,
A'ah le... bukan hari2 sambut pun... setahun sekali... biasanya tak sambut camnie... tahun ni special skit... kui3x... Ulangtahun keberapa? dah ada kat entry le... anyway... thanks for wish... ameen...

CAHAYA said...

Happy Birthday to Encik Amirul. :) Semoga panjang umur dan murah rezeki hendaknya. :)

Banyak btol gambar kali ni. Gambar yang ter'ops!' pun ada. :) Sib baiklah Cahaya ni kanak2 lagi. lol.

Tapi dlm banyak2. gambar makanan la yang menjadi idaman hatiku. lol. :)

caturist said...

Kakaka Amirul, da tua daaa... hepi besdey 2 u.

Aku aminkan doa2 di atas... amin.

Anonymous said...

hahaha... adui.. boleh tahan kelakar la kau bro... hehe.. makan kek la... jalan2 la... hm.. mmg romantik.. =D

tapi kan.. aku tak sangka korang boleh makan sampai habis.. sedap sgt ek?? hehe

anyway, hepi besday to u...

hysman said...

Happy birthday bro..
umo klu diterbalikkn 23thn..
hmmm muda lagik..
heheee....
semoga panjang umo dan dimurahkn rezeki hendaknya...
ameenn...
suma makanannya sodapp2 belako..
lapo den...huhu.
waa romantika di la rossa nampak...
hihikkk..
:p

amirul said...

Salam Cahaya,
Thanks 4 wish... sesekali ambik gambo camtu pesalahnya? Bior botul masih kanak2?

Silakan makan... jgn malu2... kui3x...

Salam Caturist,
Setiap benda hidup pasti akan tua... thanks a lot mengaminkan doa... ameen...

Salam Ahmadsufi6177,
Sesekali buat lawak santai lar...

Awat tak percaya kami bleh melantak habis makanan tuh? Tong drum daa... hihihi... apapun thanks 4 wish...

Salam Man,
boleh gak kalu diterbalikan... pesalahnya? tapi masa tak leh nak diundur lar...

apepun thanks a lot atas ucapan... ameen...

Idalara said...

(tgh nynyilah ni) Selamat panjang umur2x selamat panjang umur mirul..selamat panjang umur..selamt menambah umur tua...hehehe..muda lagi tu baru 32..tapi matangnya macam 42
akak doakan semuga mirul sihat walafiat..bahagia...panjang umur..hidup dirahmati dan diberkati Allah sentiasa..berkekalan dgn wf yg cute..kekal hingga akihirat.

tapi ada kureng lah mirul..mana gambar tgh potong dan suap kek..
ke..gmbar tu untuk koleksi peribadi je ke.....hmm...tguk menu yg best2 tu bilalah pulak nk merasa diraikan mcmtu..

lillies said...

salam..
selamat hari lahir yang ke 32...
smoga panjang umo, murah rezki & bahagia hingga ke akhir hayat...
romantiknye celebrate berda-duaan je..bila lak dak ni dpt celebrate camtu ek..huhuhu..

dr itu! said...

hurm... bahagianya... romantis sungguh!

Fly said...

hepi beday bro, semoga panjang umur, murah rezeki dan berbahagia bersama insan yang tersayang. KO dan isteri kelihatan sungguh romantis dan sweet sekali. tahniah

Tukang cerita said...

Bro.....
Hepi Belated Bday....
Tua dah wehhhhh.....
~Abang rupanya...~

Romantik gitu.....
Semoga bertambah iman di dada, matang pemikiran, murah rezki...dirahmati Allah sentiasa...
Aminnnn....

~Pstttt.... TQVM wat n3 khas tuk award adik ari tu...
wahhhhh...tetiba jadik adik...~
:)

Tukang cerita said...

Ops! Adik dh link blog u bro...

~hahahaaa.... gelik!!~

amirul said...

Salam Kak Ida,
Wah! siap nyanyikan lagu erk? Tima kasih bebanyak... coz mendoakan kebahagian kami...

P/S: Gambo suap menyuap kek menjadi koleksi peribadi ... :) nak privacy skit... hehe... InsyaAllah satu hari nanti akak akan merasakan nikmat meraikannya juga... Kami sentiasa berdiri teguh dibelakang memberi sokongan penuh buat akak... semoga akak berbahagia selalu disamping keluarga tersayang...

Walaikusalam Lilies,
Thanks 4 wish... Kami meraikan secara berdua2an kerana inginkan privacy... hehe... InsyaAllah anda juga akan meraikannya... InsyaAllah...

Salam alhaqimi.
Yes! romantis ala-ala drama latin... kui3x...

Salam Fly,
Tima kasih atas ucapan tuh... Doakanlah selalu kebahagian kami... :)

SaLam Tukang Cerita,
Thanks for wish... romantik ala2 Latin daa... pesalahnya sesekali romantik maut... kui3x...

Hazlin Nazri said...

Selamat hari lahir. Sori lambat wish. Moga murah rezeki, panjang usia.

amirul said...

Salam Kak Lin,
Tima kasih... InsyaAllah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...