Followers

Pages

Tuesday, March 17, 2009

Aku Tersinggung

Aku tersinggung dengan kata-kata segelintir saudara-mara... rakan taulan... mahupun mereka yang sewaktu dengannya... tidak kurang hebatnya juga menerima pelbagai kutukan... kritikan... sindiran dan ejekan yang sumbang... apakah motif sebenar mereka ? Apakah dosa yang telah aku lakukan ? Sejauhmanakah besarnya dosa aku ? Aku kebingungan...

" Eh Ngko bila lagi ? ''... " Hangpa bila nak beranak ? "... " Rugilah ngko kalu tak de anak "... " Banyaknya anak-anak ngko ? " ( sambil menunjukkan kucing-kucing aku yang tengah makan )... " Gila ke pe ?... cakap ngan kucing... macamlah kucing tuh bleh paham ? " Itu antara suara-suara sumbang yang sering kedengaran... ada pelbagai macam suara-suara sumbang lagi yang menyakitkan hati... namun biarlah aku saja yang menanggungnya... bukan tidak mahu berkongsi... cuma kurang enak didengar dan terlalu peribadi... harap kalian dapat memahami dan menyelami... terima kasih...

Aku tertekan... tertekan dengan keadaan... aku tidak mengendahkan apa yang orang lain mahu katakan... aku tidak mampu menahan mereka yang mahu terus menerus mengutuk aku... bak kata pepatah... mulut tempayan boleh ditutup... inikan mulut orang ? Faham-faham sajalah... biarkanlah mereka terus bergelumang dalam dosa-dosa yang mereka lakukan... aku sedar akan kekurangan yang ada... aku juga percaya setiap kekurangan dan kelemahan pasti ada satu kelebihan dan kebaikan dalam diri masing-masing... InsyaAllah...

Kadang-kala aku terfikir... apakah satu dosa besar jika tidak mempunyai zuriat ? Hina sangatkah mereka yang tidak mempunyai zuriat ? Apakah aku bukan manusia seperti mereka ? Yang mempunyai hati dan perasaan ? Bukankah zuriat itu kurniaan Allah yang Maha Kaya lagi Maha Pemurah ? Jadi mengapa harus dipersoalkan?

Lagipun aku telah berusaha sebaikmungkin... namun... tidak ada sebarang perkembangan positif... apakan daya? Aku hanya mampu kembali kepada Allah yang Maha Esa lagi Maha Pengasih... Sesungguhnya Allah adalah sebaik-baik pendengar segala keluhan dan rintihanku... sekiranya dikurniakan rezeki anak... syukur Alhamdulillah... jika disebaliknya... aku redha... aku menerima dengan hati yang terbuka... mungkin ada hikmah disebaliknya... Sesungguhnya Allah lebih mengetahui mana yang terbaik buat hamba-hambaNya... Usah dipertikaikan... Ya! Usah dipertikaikannya lagi...

Seringkali juga aku tersentap... kalau aku tidak dikurniakan zuriat sekalipun... apa mereka peduli ? Tang mana depa sakit ? Kayu betoi ! Jagalah tepi kain sendiri yang koyak rabak... usahlah menyibukkan diri terhadap masalah orang lain... hanya menambahkan dosa sahaja ! Inilah sikap sebahagian masyarakat kita hari ini... yang semakin menjadi-jadi... meluat aku memikirkannya... Hampeh !

Kepada mereka yang suka mengeji... menghina... menyindir... mahupun mengutuk... sedarlah wahai hamba-hamba Allah... Anda hanya menambah dosa dengan berbuat demikian... bertaubatlah kalian... Allah Maha Adil... setiap perlakuan kita yang baik akan dibalas baik... InsyaAllah... begitu juga disebaliknya... Sepatutnya kalian memberi semangat yang membina... bukan mengambil kesempatan untuk menghina... Bersyukurlah kalian yang dikurniakan zuriat... jagalah mereka dengan sebaikmungkin... sekiranya anda gagal mendidik zuriat kalian dengan baik... menjadi insan yang berguna... sama juga macam tidak ada zuriat... sedarkah kalian ?

Sesungguhnya aku redha dengan ujian dan dugaan Allah yang Maha Esa... Semoga Allah meringankan bebanan yang aku menanggung... InsyaAllah aku mampu mengharungi hari-hari yang penuh dengan cabaran dan dugaan ini dengan tabah... Sesungguhnya Allah tidak akan membebankan hambaNya dengan sesuatu yang diluar kemampuan HambaNya... InsyaAllah...

Aku sebagai hamba Allah yang kerdil... dengan merendah diri... tetap memaafkan mereka yang suka memalukan aku dengan pelbagai tohmahan yang jijik... aku bukanlah jenis orang yang suka berdendam... apatah lagi untuk menghukum ? Biarlah Allah sahaja menentukan balasan yang setimpal buat mereka... bukan niat dihati mendoakan... Bukankah Allah itu Maha Adil ? Insaflah wahai hamba-hamba Allah yang leka... segera bertaubatlah kalian sebelum pintu taubat ditutup rapat... wallahualam...

P/S: Coretan ini dihasilkan bukan tujuan untuk menagih simpati mana-mana pihak yang membacanya... hanya sekadar berkongsi dan meringankan tekanan yang dihadapi... sekian...

32 comments:

Dj Epoi said...

Salam....Amirul & Isteri

Terlebih dahulu...mohon maaf bebanyak pasal dah terlepas banyak Entry Lu....

SELAMAT HARI LAHIR..Buat Sahabat AMIRUL ( Gua tujukan Lagu PERSAHABATAN - Nayian 4U2C buat Lu & Isteri )

Entry nih buat Gua teharu dan memikirkan rakan2 yang tak sayang MULUT ituh!!!!

Lu teruskan ngn LIFE Lu dengan Slumber!!!! tak yah Lu nak pikirkan sangat benda2 tuh semua...., bagi Gua...REZKI, Jodoh ,Ajal Masih lagik Tuhan Yang Tentukan....
Tak dapat hari ini...
Dapat besuk.....

TERMASUK juga mulut BUSUK tuh....mungkin time nih Time diaorang sakitkan hati LU...
Besuk2 Time diaorang plak yang akan disakiti....

Inshaalah....Gua harap Lu teruskan / usahakan apa2 yang patut....
Jangan Give Up ngn sekeliling Lu..

Walaweiiiiiiiiiii......!!!
Tahniah gak diatas KEBERANIAN LU yang drastik nih.....Gua bangga bila Lu dah start Pubblish gambaw2 Isteri dan Dirik Lu sendirik.....heheheheheh
Seronok bila dapat tengok Kumbang dan Mambang bercengkeraama kat STATION ONE Cafe.....heheheh
( P/S - APASAL tak jemput Gua sekali? kalau tak.... dah tentu Gua buat kacau Bilau Kat situh...hahaha heheheheh

Buat ISTERI AMIRUL

You Bertuah dapat Husband yang
BIJAK PANDAI
PENYAYANG
SABAR
RENDAH DIRI
Pandai masak telur goreng...hehehe
PANDAI Menjaga HATI semua orang..
Dan.... segala mak nenek lah.....dah.. tak reti Gua nak kata apa lagi....BANYAK LAGI!!

Gua nak undang Lu sekeluarga datang kat RUMAH GUA pasal Gua ada HADIAH istimewa buat LU....( Nantikan ENTR terbaru Gua... )
Kalau nak HADIAH Lu kna datang TERJAH umah Gua......Baby Gua ashik tanya jer...mana PAK CIK AMIRUL? ....Gua cakap inshaalah dia akan datang tak lama lagi....

Ok lah Bro....Jangan Singung2 lagi.......
Pergi mampossssslah mulut2 BUSUK itu......

YANG PENTING......KITA HAPPY ngn Apa yang kita BUAT!!!!

Gua tunggu LU datang amik Hadiah kat umah Gua k....

hazlin said...

salam Amirul,
sesungguhnya tidak Allah berikan ujian kepada hambanya yang lemah.

bersyukur kerana Amirul terpilih untuk diuji ujian sedemikian. Banyakkan bersabar dan berdoalah disamping usaha semoga suatu hari kelak beroleh zuriat yang diidamkan.

InsyaAllah akak doakan Amirul dan isteri beroleh zuriat. mungkin ada hikmah tersembunyi yang kita tak tahu.

Moga tidak tersinggung lagi...

MariaFaizal said...

Bro Amirul,
I'm truly sorry if my question about pics with your family members (wifee & children)has hurt you before.

I had no intention to hurt you or your wifee as it was during our early virtual friendship on this blogosphere & I was being insensitive then.My sincere apologies.

But I believe in 'REZEKI' & we're gonna have to continously putting effort or trying our level best.Don't ever give up!Nowadays medical/science - there are countless methodologies/procedures you & wifee can try. InsyaAllah, there's always silver lining in every grey cloud.

About 'mouths with no insurance' - not much we can do about those.It's beyond our control especially if those words come from the elderly.

Go on do good deeds & only almighty Allah has the ANSWER. HE always has perfect plan for each of us.Take care bro & what matters now is you & your lovely wifee are happy together,always.

CAHAYA said...

Salam Amirul,

Itulah manusia. Tak pernah senang dengan kehidupan orang lain. Manusia macam ni juga tak pernah puas. Mereka tak puas dengan ape yang ada. Dan juga tak puas dengan apa org lain ada. Pendek kata, DENGKI!

So, jangan layan sangat.

p/s: Anak/Zuriat pemberianNya. Minta padaNya. Yang lain2(orang2 itu), takyah la nak sebok kan?

wh0se said...

rezeki bukan terletak di tangan kita...anak juga merupakan rezeki dari Ilahi....teruskan usaha...kalu ada rezeki memang akan tiba jua..yang membezakan cepat atau lambat rezeki itu tiba...banyakkan berdoa...mohon petunjuk daripada Allah...

Tukang cerita said...

Sabar bro...
Ujian utuk diri kita jugak sebenarnya tu....
Nak tgk sejauh mana kesabaran kita....
Teruskan merayu padaNya, merintih dan berdoa...
insyaAllah, suatu hari nanti DIA akan memenuhi impian bro suami isteri...
kalau pun tidak disini, mungkin 'di sana' suatu hari nanti... InsyaAllah....
Aminnnn..

~Ala bro, adik dah ada anak ni pun, org dok kata jgk...
'Bila nak dapat baby boy lak'
Pulakkkkk.....
ingat adik ada remote control ker nak adjust2 semua tu ...
aparaaa......~

SYAbAR said...

Dik,

Anda terpilih untuk menerima ujian dan ingatlah sebenarnya Allah mengangkat darjat seseorang hambaNYA dengan ujian yang diberikan olehNYA

hysMan.. said...

Ape yg nak saya perkatakan sudah pon dikata oleh geng2 blogger lain kat atas nih..

walucamanepon..
Bro,sabo..sabo dan terus bersabo..
ada hikmah disebalik kejadian..
org yg cakap mcm tu takde otak..
otak letak kat lutut..
rasa monyet pon lagi bijak dari mambang2 tu suma..
pedulikan depa..
manusia ni mcm2 jenis ragam ada..
org yg bermulut jahat ni kat sekeliling kita ada..
anggap je dorang ni sbg bahan ujian dari Allah utk menguji tahap kesabaran kita as hamba-Nya..
abaikan dorang..
yg penting kita jgn giv up dan terus berusaha..
Allah akan membantu pada hambaNya yg sentiasa meminta dan trus meminta pada-Nya..itu suma hanya dugaan kecil...

sesungguhnya bg kita yg sedar ni,ada otak dan akal yg cukup sempurna boleh fikir secara logik dan mantiknya ape yg terbaik utk masa depan dan bekalan diakhirat kelak..

rileks bro...
cool men...
cayalah lu....
peace no war...
:p

ONE ZABA said...

terbakar rumah nampak asapnya...terbakar hati tiada sapa yg tahu.

sabo je la amirul...molot org...gitu la.

Binjaie said...

Salam, Aku pun turut bersimpati bukan dgn ko tp dgn org yg kutuk ko, dosa sng dicari.

Cuba amek anak angkat, slalunya lepas amek anak angkat couple tu akan dapat zuriat sendiri, terbukti jadi kat mak cik aku.

Tapi kita hanya boleh berusaha.

nueeunlimited said...

Salam Amirul...
Kurang asam la sape yg suke jga tepi kain owang tuh. Diowang x sedo ke rezeki kite ditentukan oleh Allah. Kite hanya merancang, Allah yg menentukan segala-galanye...
Nuee setuju ngan Binjaie. sorang mcik nuee pon amik ank angkat. Tp, kes nye berlainan. Die ade sorang ank, tp da 8taun x bertmbh-tmbh. Amik sowang ank agkt pastu. Kbtln Allah nk beri, msa die amik ank agkt tuh, umo lps lahir, msa tu gak die pregnant tp die xthu..rezeki berganda, nk satu, dpt 3...
Nuee doakan Amirul n wife tabah hadapi seme nih. Pedulik la pe owang nk kata. Bukan depa bagi kita mkn...

amirul said...

Salam SAHABAT Dj Epoi,
Maaf diterima... Gua tahu Lu sibuk sakan... Utamakan mana yang patut dulu bro... Gua memahami...

Tima kasih atas ucapan + lagu yg ditujukan...

Usah terharu bro... sekadar berkongsi... bukan menagih simpati...

InsyaAllah bro... Kami akan mengharungi hidup yg penuh dugaan dan cabaran ini dgn tabah... semoga Allah memudahkan segala urusan kami didunia&akhirat...

Bukan STATION ONE CAFE lah bro... STATION KOPITIAM... hehe... bukan taknak jemput... cuma nak celebrate secara privacy... :)

Weiii... awat puji melambung nih? Segala puji2an hanya bg Allah...

Tima kasih mengundang kami ke teratak Lu... tapi ada apa sebenarnya nih? Angin takdak...ribut takdak...tetiba nak bagi HADIAH... bior botul? Pandainya baby ko menanya erk? Dah boleh berkata2 ke? :)... InsyaAllah gua nantikan entry baru Lu... nak tahu lebih lanjut... kalu tidak ada aral melintang... insyaAllah sampailah kami ke teratak bro...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Walaikumsalam Kak Lin,
Betul kata Kak Lin tuh... Saya sentiasa bersyukur dgn apa yg ada kak... InsyaAllah...

Terima kasih keatas nasihat yg diberi dan doakan kami... ameen...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Salam Sis Maria,
It's ok Sis... tak ada apa2 lah... kami ok je... usah minta maaflah... saya tahu akak tidak ada niat pun... tapi ada ke akak mintak gambo family members b4? Rasanya takde kot?

InsyaAllah kak...kami akan cuba yg terbaik... yg selebihnya kami berserah kepadaNya...Terima kasih keatas cadangan yg diberi... actually kami pernah berbincang mengenai perubatan moden&teknologi... tapi belum mengambil sebarang keputusan mengenainya...

Yes! u r right sis... mulut org diluar kawalan kita... maka lantak pilah org nak kata apepun... cuma kekadang rasa rimas ngan kata2 yg menyakitkan hati... anyway biar Allah saja yg menentukan balasannya...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Walaikumsalam Cahaya,
Ntahlah... begitulah sifat manusia...Memang tak pernah puas dgn apa yg dimiliki...

P/S: Setuju sangat... Thanks. :)

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Salam wh0se,
Terima kaih atas nasihat yg diberi... InsyaAllah ada rezeki... takan kemana...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Salam Adik Nurul,
Ameen... InsyaAllah kami masih mampu bertahan dengan Ujian Allah... Sesungguhnya Allah tidak membebankan hambaNya dgn sesuatu yg diluar kemampuan... InsyaAllah kami akan terus berdoa dan meminta kepadaNya...

Itulah pasal... manusia ini tak pernah tahu bersyukur ngan apa yg ada... sentiasa ada je yg tak kena...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Salam Kak SYAbAR aka Sis Bro Dj,
Terima kasih kerana mengunjung teratak hamba yg tak seberapa ini dan memberi nasihat yg membina... InsyaAllah kak...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Salam Man,
Insyaallah man... aku tengah bersabo le nih... kalu tak dah lama aku karatekan org2 tuh... tapi aku sedar... tak guna cari gaduh ngan org camtuh... nanti tidak ada perbezaan antara aku ngan org2 tuh...

Memang manusia ni byk ragamnya... kalu tidak amanlah dunia nih... tak de masalah langung...ye tak?

Anyway... thanks atas komen yg membina... :)

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Salam OneZ,
Itu lah pasal... tgh sabo le nih... :)

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Walaikumsalam Binjaie,
Yup! Setiap perkara yg baik dihajatkan sudah dapat pahala... kalu kita mengerjakannya maka bergandalah pahala kita... begiu juga dengan perkara jahat... sekadar berniat tidak dapat dosa melainkan kita melakukannya... tapi sayang sekali... manusia lebih suka memilih dosa...

InsyaAllah bro, pernah terfikir juga utk mengambil anak angkat... bila fikirkan terlalu rumit prosesnya... maka terpendam dulu hasrat utk berbuat demikian...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Walaikumsalam Dak Nuee,
Yes! Setuju... Allah Maha mengetahui mana yg baik buruk buat hambaNya... Mungkin belum masanya untuk kami... Insyaallah kami akan lebih berusaha dan berserah kepadaNya... Terima kasih atas perkongsian kisah benar... Terima Kasih juga kerana doakan kami... ameen...

lillies said...

salam..
ala bro...lantak diorangla...biarkan je, pahala diorang dpt kat bro...
dorang sume kena ingat, dorang pun akan ada anak2...esok bila smpai turn diorang, taula ape prasaan bila kena soklan CEPU TERCEMAS tu....
langit sentiasa cerah..pasti ada hikmah di sebaliknya...
sabar ye bro...taking care...

@cu SaYaNg said...

biasa la tu bro..
manusia nie x akan senang
selagi tak dpt jd bz bodi

kadang2 perasaan mcm tu le acu rasa
bila org b'tny kn pd acu bila nak kawin...dah naik muak nk m'jwb

Allah uji kita mcm nie ada sebab nye...jodoh acu lambat mgkn ada hikmah nye...yg penting acu b'syukur dgn apa yg acu ada skrg.acu enjoy dgn life acu skrg...ada jodoh,smp seru,smp masa i'Allah acu juga akan bergelar seorang isteri & i'Allah juga seorang ibu...cuma masa nye Allah je yg tau

amirul said...

Walaikumsalam Lilies,
InsyaAllah... mereka akan menerima balasan yg setimpal... Allah Maha Adil... Kita hanya mapu bersabar... Terima kasih...

Salam acu,
Yup! betul tu... manusia ini suka sgat jadi bz body... kalu x... x lena tidur gaknye... lantak pi lah depa... janji kita bebanyakan bersabo dan meminta kepadaNya... InsyaAllah semuanya akan kembali normal... ameen...

Encik Cerpelai said...

Tu diaa..
Komen bro Epoi panjang berjela..

Gua rasa takde sesiapapun yang pernah terlepas dari menjadi bahan mulut longkang ni..

Minta maaf pada yang terasa tapi gua fikir itulah retorik bangsa kita yang suka jaga tepi kain orang dan sesuka hati mengubahnya atas nama kemasyarakatan..

Yaa.. kemasyarakatan macam syaitan..!!

amirul said...

Salam Encik Cerpelai,
Trend kehidupan baru gaknye... apepun thanks for 1st komen...

Naz said...

Amirul..
Memang susah nak tutup mulut org. time kita bujang, org akan tanya bila kawen... bila dah kawen, orang akan tanya pula bila nak dpt anak... bila dah dpt anak, org akan tanya bila nak dapat menantu..... begitulah seterusnya sampailah orang tu atau kita mati...

yang penting ko dah usaha, ikhtiar dan tawakal. yang selebihnya kita serahkan pada Allah SWT. bersyukur juga kerana ko ada isteri yang sanggup susah dan senang. ada gak manusia yg dah sampai ke penghujung usia, masih x dpt lg pasangan sehidup semati... ada hikmah di sebalik setiap kesukaran. sbg seorang kawan, aku berdoa semoga ko akan cepat2 mendapat cahaya mata yang soleh dan solehah... amin...

*bro.. lega kan bila dpt luahkan apa yg terbuku kat hati..?

Idalara said...

Salam Amirul dan isteri tercinta..maaf ye sbb akak lama dah tak masuk blog..cuti balik kg..
sedih dan faham apa yg amirul dan wf tanggung...sbb akak pernah mengalaminya satu ketika dulu..tp yg paling hebat ditanya oleh mak mertua sendiri..bygkn bagaimana perasaan akak waktu itu..hanya dua tahun je akak diuji..tapi teruskan bersabar serta berdoa pada yg Maha Esa..Dia yang Maha Mengetahui dan Maha Mendengar..
Akak rasa tahap kesabaran Amirul dah melebihi batasan hinggakan mirul meluahkan dalam entry mirul ni..baguslah...dapat berkongsi pendapat dgn kawan2 yang memahami.mirul tak keseorangan...cuma akak harap sgt2 mirul kekalkan kebahagiaan dan kasih syg mirul pada wf..jgn kerana zuriat dan kata2 org, kita porak peranda..pedulikan kata2 org..biarkan mereka dgn dunia mereka..bila penat tahulah mereka berhenti..akak harap mirul tak putus asa..ramai lagi yg tak punya zuriat..mungkin belum masanya..mirul diuji begitu dan akak pula diuji begini..kerana Allah sayang pada kita insan yg lemah ini..kita hanya perlu bersabar dan berusaha serta bertawakkal..
sampaikan salam sayang akak pada wf mirul..

Fly said...

salam sahabat, terima kasih dengan ucapan itu, setelah membaca entry saudara ni, terharu dan amat memahami apa yang saudara rasa. banyakan bersabar, setiap perkara yang berlaku ada hikmahnya, saya pun bertahun jugak menunggu zuriat yang pertama ni, perasaan yang saudara rasa sama seperti yang saya rasa sebelum ini. Allah maha besar dan sentiasa adil memberikan kurniaan kepada hambanya. Pedulikan cakap2 dan omongan kosong yang banyak menjatuhkan semangat saudara dan isteri...

SYAbAR said...

Dok tunggu posting terbaru kau ni dik. Bila lagi?????

amirul said...

Salam Naz,
Terima kasih doakan kami... aku amat menghargai... Alhamdulillah Naz... Lega sangat selepas meluahkan perasaan... lebih2 lagi dpt feedback yg membina dr rakan2 blogger's... rata2nya memberi pandangan dan nasihat positif...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Walaikumsalam Kak Ida,
Maaf diterima kak... utamakanlah mana yg lebih penting dulu... terima kasih kerana berkongsi pengalaman akak...

Kak... kesabaran seseorang mempunyai batasannya... sebagai seorang lelaki... saya masih mampu mengawal perasaan saya... Alhamdulillah... saya cuma kesiankan isteri saya mudah tersinggung dan tertekan bila ada anasir2 yg mengajukan soalan2 yg sensitive... al-maklum sajalah... org pompuan...

InsyaAllah kak... saya masih seperti dulu lagi... sentiasa sayang dan cinta kepada isteri saya... perasaan saya tetap sama walaupun org berkata bermacam2... hanya Tuhan yg tahu... Biarkan Allah saja menentukan balasan yg setimpal buat mereka...

InsyaAllah... kami akan sabar dan tabah mengharungi ujian Allah ini... sesungguhnya Allah maha pengasih lagi pengampun... InsyaAllah ada rezeki... adalah... takde pun... kami redha...

Didoakan juga Akak dan anak2
mengharungi hidup yg penuh cabaran ini dgn tabah... InsyaAllah ada masa depan yg lebih baik...

P/S: Salam sayang balas dr isteri...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Salam Sahabat Fly,
Sama2... Terima kasih juga kerana memahami keadaan yg dialami... terima kasih juga sudi berkongsi sedikit pengalaman hidup yg lalu...

InsyaAllah... kami masih mampu bersabar dan tabah mengharungi hidup ini...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Salam kak Syabar,
Belum ada masa terluang utk update entry kak... InsyaAllah dlm masa terdekat ni... sabar menanti ye... :)

Sufi Idany said...

Salam.... ignore apa yang org duk bebel kat tinger.... wat der je.... kalu idup nak dgr org cakap macam penat laa bro... huhuhu saya pun letih dh nak layan mcm2 soklan...kdg tk masuk dek akal pun ada... dorg2 ni kdg2 tk leh tgk kita senang.... tk leh tk kita idup ngan cara kita.... huhuhhu...tiba2 laa naik angin kat blog u.... soryy.... huhuhuh salam singgah...tumpang lalu jek....

amirul said...

Walaikunsalam Sufi Idany,
Thanks singgah teratak hamba yg xseberapa... tima kasih juga memberi komen yg membina... silalah datang lagi... :)

Dj Epoi said...

Salam...............


Kok Sunyi benaaaaar ahhh.....blog inih.......Kapan Gua dimana innnnnnn?

amirul said...

Walaikumsalam Sahabat Epoi,
hahaha... saja je membizikan diri... hehe...

khairul onggon said...

Rezeki Tuhan bagi... depa nak kutuk ka, depa cakap mcmna ka, Tuhan yg bagi bukan depa.. biaq pi lah depa tu.. benda mcmni mane bole buat main.. :)

amirul said...

Salam Khairul Onggon,
Terima kasih keatas kata2 semangat yg diberi... :)

zeti said...

salam p'kenalan buat amirul & isteri..

sbnrnya sy pun mengalami masalah yg sama ngan amirul.. sy & hubby da kawen 2 thn but still x dpt baby lg.. kbyakan kwn2 @ sedara mara akn tnya adakah sy plan utk dptkan baby.. tp mmg sy & hubby x penah planning utk dptkan baby ni, cuma blum ada rezeki.. kdg2 sdih gak bila pk suma ni, tp rezeki tu suma Allah yg tntukan.. kita cuma mmpu mrncang & b'usaha..

xpe la, sama2 la kita b'doa kpd allah supaya dikurniakan baby ok :)

Uncle Dol said...

Salam amirul,

Hanya satu je yang aku boleh katakan kat sini; anak adalah rezeki dari Allah.. mungkin belum waktunya lagi untuk amirul mendapat rezeki tersebut. Kita hanya merancang, segalanya Dia yg tentukan.

Sabar jelah.. pekakkan telinga aje. Biarkan dorang mengata sebab dorang tak merasai apa yg kita rasai amirul.

Daddy Cool said...

Salam perkenalan bro...Walaupun ini first time daddy antar msg kat bro, daddy faham sangat perasaan itu..
harap, tabahkan hati, rezeki tuhan ada di mana, berusahalah dengan gigih hingga ketitisan peluh yag terakhir, insyaallah...

p/s: kalau penat, berenti dulu! Daddy add blog amirul!

amirul said...

Salam Perkenalan buat Zeti dan Husband,
Terima Kasih singgah teratak hamba dan melontarkan komen... Terima kasih juga kerana sudi berkongsi serba sedikit pengalaman hidup kalian... Diharapkan Zeti dan hubby sabar&tabah menharungi hidup yg penuh dengan dugaan dan cabaran ini... Teruskan berusaha dan berserah kepada Allah yg maha Esa... InsyaAllah ada sinar baru... ameen...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Walaikumsalam UD,
Yup! Aku setuju sangat dgn bro... Belum masanya lagi... InsyaAllah akan tiba masanya nanti... kami sabar menanti... Terima kasih UD atas kata2 semangat yg diberi...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Walaikumsalam Daddy Cool,
Salam perkenalan juga... Terima kasih kerana memahami... InsyaAllah... kami masih mampu bersabar...

P/S: InsyaAllah aku akan bertarung sehingga titisan darah yg terakhir... hihi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...