Followers

Pages

Wednesday, March 25, 2009

Rutin Harianku

Beginilah rutin aku yang berputar-putar...

Sepanjang hari dalam seminggu... kecuali hari Ahad... rutin harianku tetap sama... tidak ada banyak perubahan... seumpama roda motor buruk aku... pusing... pusing dan pusing... yang tak sampai kemana... hanya mampu bawa aku pergi dan pulang dari tempat mencari rezeki... aku sudah bosan... aku sudah penat... aku sudah keletihan... namun apakan daya? Apa yang mampu aku buat? Aku sedar... aku perlu mencari rezeki... aku bukan hidup bujang... yang boleh buat sesuka hati... aku perlu menanggung keluarga aku... termasuklah kucing-kucing aku... kesemuanya perlukan makanan... minuman... dan macam-macam lagi...

Walaupun aku merungut kepenatan... aku tetap bersyukur ke hadrat Illahi... kerana aku masih mempunyai kudrat untuk mencari rezeki yang halal... aku masih mempunyai pekerjaan tetap... cuma sebagai manusia biasa... yang tak kenal erti kepuasan dalam hidup... aku mahu hidup dalam keadaan lebih sempurna... untuk itu... aku perlu berusaha lebih gigih supaya dapat mencapai impianku... aku memohon kepada Allah... supaya permudahkan segala urusanku didunia mahupun diakhirat... ameen... Wahai rakan-rakan sekalian... turut doakanlah impianku menjadi kenyataan... terima kasih...

P/S: Hakikatnya... selagi kita diberi kesempatan hidup di muka bumi Allah... selagi itulah kita wajib redha dengan ketentuan Illahi... dan berusaha untuk menjalani kehidupan yang lebih sempurna... Allah tidak mengubah nasib kita... melainkan kita sendiri yang mengubahnya...

12 comments:

Binjaie said...

Salam thanx,

Cuba cari hobi bro, aku pun klu tak pegi sekolah boring giler, kena pg sek juga

MariaFaizal said...

Ameen....
I think you need to have a holiday my dear friend :)

Romantic getaway would b great! :D

nueeunlimited said...

salam..
mmg ada kala bosan sungguh nk g kja. tp, nk wat cmne kan???memcm nk bli. selera lak beso.. kna la g kja nk pat duit.huhu...
semoga kite sume rjn g kja hrpnye..amin..

Dj Epoi said...

Gua doaakan agar Lu mendapat Satu Peluang yang Baru..Yang Dapat Mengembirakan Hati Lu ohh!! Kawan!!!

SYAbAR said...

Kawan yang baik sentiasa MENDOAKAN dan MEMAAFKAN kawannya. Kitakan KAWAN...

echah_syed said...

kdg-kdg mmg boring asik buat bende yg sama setipa hari ekk.tp selagi kita diberi amanah maka tanggung jawab WAJIB ditunaikan.. :D

Tukang cerita said...

Emmmmm....
Pi hanimun lagi lah bro.....
Romantika de ya mo.....
:)

hysMan.. said...

betul kate Kak Nurul..
pi honeymoonnnnnn....
yeyyehhhh...!!!!
hahahahaaaa.....
:p

amirul said...

Walaikumsalam Binjaie,
Terima kasih berkongsi pendapat...

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Salam Sis Maria,
Ameen... ameen... ameen... Thks 4 meng"ameen"kan... :)

Jauh disudut hati mmg teringin nak bercuti panjang... namun keadaan tidak mengizinkan... InsyaAllah sis...

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Walaikumsalam Dak Nuee,
Ameen... InsyaAllah diberikan kekuatan serta semangat yg tinggi utk menjalankan amanah dan tanggungjawab...

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Salam Sahabat Epoi,
Ameen... terima kasih atas doa yg dipanjatkan...

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Salam Kak Syabar,
Terima kasih kerana mendoakan&memaafkan... Yes! kita kawan dunia akhirat...

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Salam Kak Combi,
Yep! setuju sangat dgn kenyataan tersebut... semoga kita terus melaksanakan amanah yg diberi dgn penuh dedikasi... InsyaAllah...

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Salam Nurul,

Hahaha... InsyaAllah akan ku usahakan... kekeke...

amirul said...

Salam Man,
Wakakakaka... InsyaAllah... :)

Idalara said...

salam mirul...kita sama..sgt sama...hidup ini terlalu stereotaip..terlalu rutin..dan akak tak tahu tiap kali akak singgah ke taratak mirul melihat mirul dgn sue ada airmata bergenang dibibir kelopak mata akak..akak sgt mengerti apa yg sue rasa dan mirul rasa...sabar ye...Allah masih menguji kita sbb Dia sayang pada kita..akak doakan mirul berjaya merealisasikan impian mirul spt juga akak yg ingin hidup bahagia dunia akhirat insyaallah..amin..

amirul said...

Walaikumsalam Kak Ida,
Bukan kita je kak... Mungkin lebih ramai lagi yg sama nasib dgn kita... apepun... setiap yg berlaku... ada hikmah disebaliknya... mudah-mudahan ape yg diimpikan...diharapkan akan tercapai suatu hari nanti... samalah kita meminta kepada Allah... ameen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...