Followers

Pages

Thursday, February 26, 2009

Surat Saman?

Terkejut Badak ketika membuka peti surat petang tadi... surat dari JPJ ( Jabatan Pengangkutan Jalanraya )... Kena saman ke? Setahu aku... aku ni pemandu berhemah tinggi... selalu mematuhi peraturan jalanraya... hahaha... Iye ke tu? Hentam sajalah... Berdebar-debar juga semasa membuka surat terbabit... hihi... Anda bacalah sendiri kandungan surat itu... Nama dan alamat dalam surat terbabit telah dipadamkan atas tujuan keselamatan... faham-faham je lah ye?


Klik atas Imej untuk paparan jelas

Ceh! Surat peringatan pembaharuan lesen kenderaan motor ( Cukai Jalan ) daaa... Nasib baik bukan surat saman... hehe... Setahu aku... inilah kali pertama aku dapat surat sebegini... Lebih sepuluh tahun aku pakai kereta dan motor... tak pernah pun jumpa surat macam ni? Sampai masa... pandailah aku perbaharui cukai jalan... Buang tabiat ke pe JPJ ni? Atau terlalu lapang untuk menaip surat-surat sebegini? Maklumlah... time-time gawat gini... mengisi masa lapang barangkali... Daripada membazir dakwat dan kertas... buatlah kerja yang lebih berfaedah...

11 comments:

MariaFaizal said...

Aa..ah lah Amirul, I've never gotten this kind of letter fr JPJ all my life! Abang too!

*P/S: Kitaorg regularly dpt surat saman, he he...

Nite2.

amirul said...

Salam sis,
Wow! ini dah kira hebat ni... regularly gitu? sekali saman RM300 minimum you? huhu...
nite too...

MariaFaizal said...

Amirul,
Mcm mana I perform my TAGs, mcm tu la kita bayar saman JPJ. I think setahun couple of times JPJ akan buat 'MEGA Sales' or major discounts given utk 5-6 summonses sekali gus, heheh...

P/S:Dah ada budget utk bayar saman for us.(Abg fr Johore & I'm fr Kedah.Travelling if at 120 km/hour will take quite a long duration for us whole family incl babies :)

amirul said...

Sis?
Siap ada budget utk bayar saman ye? Tak ke membazir tu? Discounts2 pun still perlu bayar jugak kan? kalu duit simpan lagi bagus...

anyway... hope sentiasa berhati2 diatas jalanraya... ingat org tersayang... selamat sampai destinasi...

hysman said...

salam bro..
a'ah ler..
ada member pon dpt jugak surat ni..
die pon pelik gak..xpenah2 dpt..
bagus ler pekerja gov la ni...
'komited' sungguh..hahaa...

p/s:bab2 bayo ni cepat je surat sampai umah..tapi kalu kita nakkan satu2 perkara,lambat betul nak dilaksanakan..sehari,seminggu,sebulan..ceh..
btul tak??lumrah idup..

amirul said...

Walaikumsalam Man,
Biasalah tu Man... skang ni kan time gawat... kerajaan tgh fikir camne nak kaut duit rakyat kot? Hmmm Malaysia Oh Tanah Airku...

Naz said...

adik aku ada dpt juga surat tu bulan lepas. mungkin JPJ nak kasi peringatan lebih awal pasal tarikh mati road tax. ataupun depa nak mesra pelanggan. iyelah kasik surat cinta dulu... nak dpt duitlah katakan. mcm2 la depa ni.

aku dpt surat dr jpj hari tu. dia suruh aku dtg jpj pdg jawa utk 'temu siasat'. saspen juger. bila aku p, rupanya keter aku ada langgar peraturan jln raya, potong q. so, depa nak tau saper yg drive waktu kejadian. so, aku mengaku jelah pasal aku jer yg bawak keter tu. lagipun depa siap ada gambo lg. hmm.. mcm2 la...

amirul said...

Salam Naz,
Kalu depa nak mesra pelanggan ok gak... perlu diberi galakan... kalu ada udang disebalik batu camno? tu yg x best tu...

Wah! hebat tu... siap panggil siasat... kot kawasan tu ada camera tertutup... habis apa kesudahannya?

Tai said...

Wah, ini stile baru kot Amirul. Awat tak sms saja? kan lebih jimat kertas?

Dj Epoi said...

Wahai...brother2!! Sister2....

Rasanya....dah ader perubahan yang baik berlaku disini....

Yang baik kita ikut...
Yang jahat pegi mampooooooos!!!

Angin perubahan telah berlaku....
Sejak kes2 PANAS yang dah berlaku sebelum nih.....dan rombakan dalaman..

Kena gak bagi peluang kat diaorang...atas perubahan positif..

Dj Epoi..
Tunggu dan Lihat...

SiS Maria - Dashat nyer Gua dengau ...siap ader standby untuk Duit saman lagi heheheh...

HysMan - Gua sokong.......
Macam tuh lah Malaysia?
Tapi sampai bila kita harus pikir Negatif camnih....

Naz - Hebat gak Lu bawa keter eik...?

amirul said...

Salam Sejahtera Sedingin salju,
Itu baru permulaan... kita tunggu dan lihat lebih banyak kejutan pasni...

Salam Bro Dj,
Yep! kita tunggu dan lihat... apa lagi perubahan yg dilakukan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...