Followers

Pages

Tuesday, February 3, 2009

Sampul Merah


Sebagai permulaan hari pertama bekerja dalam Tahun Baru Cina... hari ini saya menerima sampul merah yang berisi RM20... Kebiasaannya sebelum menyambut Tahun Baru Cina... kebanyakan syarikat atau majikan cina akan memberi sampul merah ini kepada pekerjanya... amaun dalam sampul tersebut mengikut prestasi dan kualiti pekerja itu sendiri... kemudian diberi sekali lagi semasa pembukaan hari bekerja selepas bercuti hari raya... amaun kali ini pula tidak lari RM10~RM20... sebagai tanda penghargaan dan permulaan tahun baru yang lebih baik...

Dalam pemberian sampul merah berisi duit ini pula ada pantang larang yang tertentu dalam masyarakat cina... kebiasaanya mereka yang sudah berumahtangga tidak akan menerima sampul merah ini dari kalangan mereka... sebaliknya harus memberi...

Apapun... berbanyak terima kasih diucapkan kepada majikan dan mereka yang telah menghulurkan sampul merah yang berisi duit ini secara ikhlas... saya amat menghargai dan bersyukur atas nikmat yang diberi... semoga anda semua dimurahkan rezeki... dikurniakan untung yang berlipat ganda... supaya boleh menghulurkan sampul merah yang isinya lebih banyak berbanding tahun ini... Selamat Maju Jaya!

8 comments:

hysMan.. said...

Salam bro..
haha..dapat sama amount dgn kawe ler.. rm20... :P
syukur alhamdulillah..
gawat2 ni kan..dpt jugak..

amirul said...

Salam Man,
Yep! syukur alhamdulillah lepas le duit kopi... :)

rainningheaven said...

salam bro..

takde saper nak bagi kita ang pau

Sedingin Salju said...

orang tak kahwin saja boleh terima. yang dah kahwin, kena bagi.

amirul said...

Salam rainningheaven,
Apa kata hang beli sampul merah tu then masukkan duit berapa yg hang suka... hahaha jgn mare...

amirul said...

Salam sejahtera Sedingin Salju,
Apek ada faham sudah... :)

Dj Epoi said...

Okes lah tu!!!!!!

Citer pasal Ang Pow ....
Tahun nih Gua paling Happy hehehehe

Cikit tak pa.....janji mashuuuk!!

amirul said...

Salam Dj Epoi,
Walawei... Gua taula lu manyak masyuk ini taun... Rezeki tu... alhamdulillah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...