Followers

Pages

Tuesday, May 26, 2009

Bergayut Punya pasal

Kisah ini adalah kisah benar... tiada yang tidak benar melainkan benar-benar belaka... hahaha... apapun layan sajalah kisah benar ini...

Disebuah kampung ada 2 orang awek... mereka berdua adalah sepupu... sangat rapat diantara satu sama lain... kemana saja pergi... pasti berdua...

Pada suatu hari... mereka berdua pergi ke pasar malam yang berhampiran... err... nak cuci mata agaknya... Amboi?!

Awek A sudah mempunyai pujaan hati... ehem... ehem... orang tengah bercinta sakan lah tu... manakala awek B pula masih solo lagi terang tang-tang masa itu... sekarang sudah kahwin daa... mereka berdua berjalan kaki ke pasar malam... setelah berpuas mencuci mata... mereka pun balik ke rumah... kali ini mereka berjalan kaki mengikut jalan pintas supaya boleh cepat sampai ke rumah... jalan punya jalan... mereka masuk ke lorong kawasan sekolah... kawasan itu agak sunyi... tidak ada orang yang berlalu-lalang disitu ketika itu... alah... nak takut apa? Hari masih siang... kata salah seorang awek itu... padahal waktu itu... jam menunjukkan hampir pukul 8 malam...

kebetulan ketika itu... awek A sedang asyik bergayut dengan pujaan hatinya... entah apa yang dingomelnya... sok sek... sok sek... berjalan sambil tangan tergewang-gewang... manakala awek B pula berjalan dihadapan awek A tadi sambil bercakap seorang diri... tiba-tiba awek B itu rasa pelik kerana suara kakaknya tidak kedengaran... lantas dia menoleh ke belakang untuk kepastian... Uiks! alangkah terkejutnya dia... kemana pulak kakak aku sorang ni menghilang?bisiknya dalam hati... Awek B itu mula cuak dan menjerit-jerit sambil melilau-lilau mencari kakaknya... dalam gelap-gelap itu awek B itu terperasan ada tangan seseorang terkapai-kapai meminta tolong... lalu dia pun mendekati orang itu... ler... rupanya awek A terjatuh ke dalam longkang... apalagi... awek B itupun bantai gelak guling kat situ sampai nak pecah perut... nasib baik longkang itu kering... buatnya longkang najis... mahu awek B lari tinggalkannya... keh3x...

Selepas awek B itu membantu awek A keluar...awek A mulalah malu-malu kucing sambil melilau keadaan sekeliling... takut ada orang nampak... hehe... yang tak tahannya... dia boleh sambung bergayut dengan pujaan hatinya lagi... mungkin nak cover malu dengan sepupunya kot?

Setibanya mereka di rumah... awek B itu berkata... Weih kak? Kalau ya pun bergayut dengan balak... mata itu pandanglah ke bawah... Manalah aku nampak? selalunya mana ada longkang kat situ? balas awek A... awek B pun balas lagi... jatuh cinta sudahlah... ini tak... jatuh longkang sekali la pulak? Hampeh! kedua-duanya pun bantai gelak...

Untuk pegetahuan kalian... awek A yang dimaksud itu adalah isteri aku sendiri... rupa-rupanya dia tak bagitahu aku sampai lah ke hari ini... kalu aku tahu dia jatuh longkang hari itu... mahu aku pakat dengan awek B tergelak guling... wakakakaka...

P/S: Kesian-kesian... bergayut pun boleh masuk longkang... nasib baik tiada apa yang serius berlaku... syukur alhamdulillah...

19 comments:

joegrimjow said...

nak kawennnnnnn!

Krasz bAtu said...

hehhehehee...
kira ni manis waktu bercinta la dulu yer bro

tehais said...

Bini awak ke?kekeke
(Baru pas bantai gelak2 guling2)

Takpe,jatuh longkang pun berbaloi,dapat gak kawen dgn awak.haha :P

IxoR@ said...

itulah pasal..kerana tidak berhati-hati...

@cu SaYaNg said...

hahahhaa....lawak..lawak..
kena jadi kan pengajaran nie...hahahaha

MariaFaizal said...

ha ha ha...
Sampai mcm tu sekali bercinta,he he..
Memang betul bila bercinta,dunia ni seolah-olah kita yg punya,kan? :D

So cute!
The incident & the cat too! :)

P.S : Bro,I tgh busy & susah hati coz Adam kena campak :( Risau & kesian tengok...

cerpelai said...

Kehkehkeh..
Lawak la pulak..!!
Beliau malu la tu bro.. Dah kawin lama baru berani cerita.. Hahahahaa..!!

Kejadian macam ni gua pernah dengar kat tempat lain.. Tapi bila bro cakap yang awek tu ialah bini bro sekarang, gua terus gelak sampai nak terpelecok usus..!!

TokNabe said...

Masa tu kalau sakit pun tak rasa.. tak gitu amirul, try tanya orang rumah. :D

SYAbAR said...

Apala kau ni Mirul, bini kau tu jatuh longkang sbb gayut dgn kau. Kau yg buat dia asyik sampai jatuh longkang.

Patutnya kau simpati, tanya la dia.. `ayang dulu jatuh longkang sbb gayut dgn abang kan. Kat mana yang sakit, mai sini abang ubatkan' Itu mcm la Bro!.....

hysMan.. said...

hahahahahhaaa...
ku pon gelak guling2 ni dekah..
huahahahaa...
boleh plak tu sempat contiue gayut..
hahahaaa....
ini boleh masuk worl book record..
hehehee.....

bro,kem salam kat org umah..
haha..bantai gelak tak sudah...
:)

Dj Epoi said...

Bro....waktu tuh lu tak dengar ka jeritan

adooooooooi ka.....
mak oiiiiiiii ka.....
opocooooot ka......
adoi makkkkkkkk ka......
adoi...la ka.....

bukan tgh online ngn Lu ker waktu tuh? he..he,.....heeeeeeeeeeee

Tukang cerita said...

Hish...
kesian dia.....
jangan gelakkan dia....

psttttt...kim salam org umah yer...
:)

Naz said...

aku sakit perot gelak. lawak siot... xkan ko x prasan atau dngr apa2 masa dia jatuh longkang? mcm bunyi gedebuk atau suara adoi ker? kan ko paling dekat dng dia, kat sebelah telinga lg... jap, aku nak gelak balik... hahahaha...

>aku tumpang simpati juger... :)

Fly said...

sweet memory....feeewittttt.

geo_life said...

haha..nice story..
semoga bahagia hingga ke akhir hayat..

mr.syazwan said...

F
U
U
U
U
Y
O
O
O
O

kemain awek A ini megeryam!!
erkkk isteri abg erk??
ahh larikkkkkkkkk...
^_~

Armin said...

yuhuu........klakar seyh

amirul said...

Salam joe,,
Nak kawin sangat ke? hehehe :)
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam Krasz batu,
Manis pada aku .tapi pahit kot pada bini aku hahaha....
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam tehais,
Mmg bini akupun...Itulah pasal Beruntung woiiiiiii kawen ngan aku...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam Ixora,
yup! terus masuk longkang haha...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam acu,
Lain kali kalau mau bercakap mengunakan h/p jangan sambil berjalan...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam sis Maria,
Mmg betul dunia ni bagaikan kita yang punya..
tulah sampai terjatuh longkang tu...saya pulak terjatuh katil hehehe...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam Cerpelai,
Dia baru teringat semasa aku buat entry kisah cintan-cintun tu baru dia bagi tahu pada aku....aku tak tahu yang dia tu jatuh longkang sampai mcam tu sekali...

P/S: Kat mana lu dengar cerita tu?
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam TokNabe,
Kalau sakit dia tidak akan sambung bergayut kot hahaha...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam Syabar,
hehehe...Sudah terlambat la kak. kalau ada parut pun dah hilang ...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam Man,
Itu le pasal... Bercinta punya pasal sakit pun buleh jadi x sakit... hehe... Bini aku kata Walaikumsalam...
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam Bro Epoi,
Tak dengau arrr... kalu dengau... mau aku jadi superman menyelematkan keadaan... ataupun aku yg sound problem... kih3x...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam TC,
Baik Ustazah... org umah jawab walaikumsalam... :)
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam Naz,
Hehe... kalu aku dengau... dah aku terbang cam superman utk selamatkannya... malangnya tak dengau ape... yg aku tau senyap ketika... bila tanya... katanya takda apa2... hehe
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam Fly,
Yep! part of the life...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam geo_life,
TQ... Ameen...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam Mr,syazwan,
FuuuuYOOOOOOOOOOOO! awat ko lariiiiiiiiik? nak kene kejau ka?
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Salam Armin...
Kenangan daa...

Naz said...

dia kontrol ayu la tu... padehal sakit tu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...