Followers

Pages

Sunday, July 19, 2009

Pulut Durian

Salam...

Hari Minggu merupakan hari yang liat untuk aku bangun... mana tak nya? Setelah penat bekerja selama 6 hari seminggu... Ahad adalah hari yang ditunggu-tunggu untuk merehatkan diri secukupnya... namun kadang-kala tersasar jua...

Pepagi lagi... aku terhidu bau durian yang kuat entah datang dari arah mana... sehingga aku terjaga dari tidur yang lena... ingatkan tengah mengigau mimpikan durian... Haih! takan la... sambil menukar posisi tidurku... baru terperasan isteri aku tiada... lalu aku pun bingkas bangun untuk mengintai mana biniku hilang? Langkahku terus ke dapur... seolah-olah ada daya tarikan... hehe... alahai... rupa-rupanya isteri aku yang tengah memasak pulut durian pepagi buta ni... Assalamualaikum tegurku... terkejut badak bini aku... nasib baik dia tak ketuk kepalaku dengan senduk yang dipegangnya... haha...

Aik! Demam ke kena sampuk bini aku ni? kata hati kecil ku... aku tak bersuara... takut nanti merajuk pula dia... mana tak nya? Tetiba je bangun pagi memasak? Selalunya hari minggu camni... bini aku cuti masak... sarapan + makan tengahari + malam dibereskan kat luar... entah hari ini terlebih rajin pula buat sarapan... bagus-bagus... jimat duit aku... kalau tidak... mamak restoran tu juga yang kaya nanti... hehe...

Jom kengkawan... makan bersama... yummmm!!! Jangan jeles arrr... kui3x...


Inilah rupa pulut durian yang dimaksudkan

P/S: Kuah durian selalunya dimakan dengan pulut... sedap juga dimakan bersama roti... Selamat bersarapan pagi... sila-sila... :)

14 comments:

imanshah said...

Saya suka makan pulut durian..kami makn ngan santan je kat Kelantan, campur gula..best

Dj Epoi said...

Selamat *BALUN* pulut durian...sahabat!!!

Gua pagi nih Suked8787 buatkan Gua lempeng kelapa.....
Gua blasah je larrrrrrrrrr, janji konyang

ChekguSekolah said...

hish..mcm sodap jek..

MariaFaizal said...

nak jeles jugak! tak kira!
my favourite....

regards to oyur lovely wifee :)

IZZUL ISLAM SHABDIN said...

first time denga orang sarapan pulut durian ni. macam best je. x kembong perut ke?

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Salam Amirul...

Mmg sedap sekali sekali layan durian... kan?

kabussenja said...

buat org meleleh air liuq jer... sila silalah makn ye...

IxoR@ said...

Rajinnya ur wife...mesti la hidangan bekpes yg istimewa buat suaminya...

Ermm...Ixora prefer mkn dengan roti...pulut agak kureng sedikit.

Nyumm...bau durian sampai ke blog Ixora la....

imanshah said...

Sarapan ngan pulut durian??hurm,,

hysMan.. said...

Wahh!! manyak syiok woooo....
nampok sedap tp rasa lagi sodap den raso..huhuu..

aik,takkn bagi gambo je mane resipinye bro??
adehh!!!!
:)

@cu SaYaNg said...

uwaaa...teringat bubur durian mak acu...

lalink7 said...

cam tringin plak nak makan masa berbuka nanti..tapi.....
nak carik kat mane..
huwaaaaaa

amirul said...

Salam imanshah,
mmg! bleh di makan dengan bermacam-macam cara...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Salam Dj Epoi,
Samalah! aku pun balun sakan haha...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Salam ChekguSekolah,
mmg sodap pun try lerrr...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Salam Sis Maria,
ohhh! sama lah citarasa sis dengan my wife hantu pulut durian gak hehe.. my wife send regards to u and your family too...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Salam Izzul,
mmg best! cubalah...
tak kembong janji kuah durian tu di masak dulu...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Salam Mama,
Yup!!betul tu...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Salam Kabussenja,
meleleh air liur! tu mesti tak tutup mulut hehehe...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Salam Ixora,
sesekali bfast kat rumah dengan air tangan bini owhhh! pulut makan berbanyak pun boleh muak gak...
fuyooo!dashyat tu bleh sampai ke blog Ixora ye? hehehe...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Salam Man,
Rasanya lagi lerrr sodap hingga menjilat mangkuk haha...
resipinya...kukus pulut taruk santan garam sedikit kukus sehingga masak. untuk membuat kuah durian pulak...santan bubuh durian garam sedikit gula daun pandan dan masak sentiasa kacau iya takut nanti pecah minyak pulak kuah durian tu hehehe...sonang jo masak nyo:)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Salam Acu,
Rindu? apo lagi balik kampung makan msakan omak puasx2...

amirul said...

Salam lalink7

Tak dapek nak menolong... tak tau plak mana ada org jual... hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...