Followers

Pages

Friday, July 17, 2009

Musim Raja Buah...

Salam...

Musim Durian datang lagi... kemana saja kita pergi pasti ada saja peniaga yang menjaja durian ditepi jalan... kaki jalan... tengah jalan... pasar malam... pasar pagi... pasar tani... dan sebagainya... Durian... durian... durian...

Mudah sangat untuk mendapatkan durian ketika ini... ada yang 2 biji RM10... 3 biji RM10... 4 biji RM10... 7 biji RM10... satu bakul RM10 pun ada... dari durian kampung hinggalah yang bergrade... yang aku tahu... cuma makan... lantak pi lah grade apa sekali pun... janji puas dimakan...

Aku juga tidak terlepas pandang dari daya tarikan Raja buah ini... untuk memenuhi keinginan menjamahnya... lalu aku pun membeli dengan rasa penuh keinginan... Cis! aku ini macam orang mengidam pula! hehehe...

Walaubagaimanapun... aku mengaku... aku tidaklah pandai memilih buah yang elok... cuma pandai melantak je... Dari luaran buah durian kelihatan bersih dan cantik tidak menjamin isinya juga elok... betul ke kengkawan? Ini berdasarkan dari pengalaman aku... lain orang... aku tak pasti... ada tak apa-apa tips yang digunapakai untuk memilih buah durian? Kalau ada... kongsi-kongsikan ya kengkawan?

Dalam kekecewaan menjamah buah durian... mana tak nya? Setiap biji yang dikopek pasti ada yang busuk... Hampeh! Namun terubat juga hati aku dengan isteri bila melihat keletah kucing kami yang tumpang sekaki melantak durian... hehehe... biasanya kucing terhidu durian... akan lari jauh... tapi si puteh ini pula... mengiau-ngiau minta buahnya... bukan sekadar makan isi buahnya saja... biji durian pun dia gigit dan telan... SubhanaAllah...

Orait! Jom kita layan klip video yang sempat aku rakam... si puteh yang tengah kusyuk makan durian... Harap maaf! Visual video yang agak kurang memuaskan... layan je lah...


11 comments:

CAHAYA said...

Cahaya tak makan durian. Rugi kan?

IxoR@ said...

Tengok...kucing pun minat durian....

Musim buah durian ni, dari dalam kereta hingga ke dalam rumah...bau durian sesaja....hahahhaha.

Klik klik...!!!

Dj Epoi said...

Hehehehe....

Lpas nih PUTIH nak makan apa pulak eik? heheheheheh

BApak Borek!!!
Anak berbintat!!! heheheh

MariaFaizal said...

Si Puteh yg comel makan duriannnnnn...so cute!
Kat S.Alam yesterday ada 7 tonnes durians (FREE) sponsored by Kementerian Pertanian. The whole S.Alam bau durian last night..ha ha ha....

Kiss Puteh for me as she/he is so adorable!!!!

cerpelai said...

Hahahaa..
Sama laa gua pun!!
Tak reti nak tengok buah tu bagus ke tidak..

Kalo tembikai tau laa gua..

Aspalela said...

tpt saya durian dah tamat...skrg mula buah pulasan pulak!!

hahh?? biji drian pon puteh makan??? saya ade kucing yg pndai mkn isi nye shj...mkn bijinye idak la teman nmpk lagi...

hehhee....

Ajaib jgk tu...

TokNabe said...

Kucing pun suka makan durian.saya suka durian tapi kurang tahan baunya lebih2 lagi kalau dibawa naik kereta.

sicKo^ said...

sama cam aku, aku pun tak reti pilih, tau makan jer.. tapi klau ko bagi orang tu pilih yang memang takder busuk, ko gi bawak tupperware sekali, suruh dia pilih yang cantik n suruh bukak dan letakkan terus dalam tupperware.. sure dia akan bukan yang cantik jer..

Idalara said...

Salam amirul..raja buah?
paberet kak ida ni..bangun pagi kalau di sua roti canai dgn durian..pasti kak ida terjah durian dulu..mng suka sgt2..tp anak2 tk bpe suka..mirul tahu tak, kak ida memang pakar pilih buah durian..jrg2 dapat yg tak elok..member2 kalau nak beli mst bawa kak ida..pasti tak rugi..bab mengopek pun kak ida pakar..hehehehe..

wh0se said...

video eksklusif ini...whose tak penah tengok kucing melantak duria...dasyat sungguh ko mirul...manusia pun ada yang tak makan durian...alih2 kucing pulak yang suka makan...memang dunia dah terbalik aganya...hehe...

amirul said...

Salam Cahaya,
Rugi owh! Sedap tau!
"""""""""""""""""""""""""""""""""""

Salam Ixora,
Itulah pasal... bukan takat kete ngan umah je bau... jamban pun bau! haha...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""

Salam Tuan Dj,
Lepas ni makan orang... hehe... banyak LU punya bintat...hehe
"""""""""""""""""""""""""""""""""""

Salam Sis,
Welcome back! Wau! 7 tan? Jenuh nak makan tuh! Y x pos mai sikit?

P/S: Puteh is male cat... bapak kucing... dah tua dah... 8 tahun... my 1st cat...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""

Salam Bro Yus,
2x5 la kita... pandai lantak je... apa tips untuk memilih tembikai? aku tengok orang yang nak beli tembikai asyik ketuk2... tapi bunyi sama je?
"""""""""""""""""""""""""""""""""""

Salam Aspalela,
Pulasan pun ok gak! Makan banyak nanti kepala kita pun terpulas... hehe...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""

Salam TokNabe,
Sesetengah kucing je makan durian... selalunya kucing bau durian akan lari jauh... ini terbalik pula... Kalu kurang tahan bau... tutup hidung semasa makan... hehe...
"""""""""""""""""""""""""""""""""""

Salam sicKo^
2x5 juga... Bernas idea tu... pernah terfikir gak nak buat camtu... tapi rasa janggal plak...hehe
"""""""""""""""""""""""""""""""""""

Walaikumsalam Kak Ida,
Owh! pakar memilih durian rupanya... bagi le tips untuk menilik durian tu... hehe
"""""""""""""""""""""""""""""""""""

Salam wh0se,
Yes! video eksklusif yang tak akan dapat di pasaran gelap... hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...