Followers

Pages

Wednesday, July 22, 2009

Cuti-Cuti Malaysia...


Salam...

Boring! boring!!! Sesekali mahu juga aku melepaskan tekanan... Kalau lah aku ni kayo - rayo... mahunya aku terbang mengelilingi dunia mencari ketenangan... hehe... Bosa juga impianku ini... keh3x... 1Malaysia pun tak habis dipusing... ada hati nak kelilingi dunia! Berangan lebih je aku ni... orait! kengkawan mari kita layan kisah ini... jangan pula sesudah membaca tak mahu pergi bercuti erkk?! hehehe...

Ceritanya begini...

Ada sepasang suami isteri... Namanya Khairul dan Salmiah... mereka ini baru 2 hari berkahwin... Pada suatu hari mereka telah pergi berbulan madu di pantai perkelahan di Port Dickson... Bagi mereka... pantai itu memang sangat indah serta cantik pemandangannya...

Setelah berada di pantai perkelahan itu... mereka menyewa bilik di sebuah hotel berdekatan... Walaupun bayarannya agak mahal namun Khairul tidak kisah... Dia benar-benar mahu menggembirakan hati isterinya itu... Wajah pasangan baru itu amat ceria dan senang hati... mereka selama ini tidak pernah tinggal di bilik yang seindah seperti itu...

Suasana di luar hotel itu sungguh tenang dan nyaman... Cuacanya amat baik ketika itu... Keadaan laut pun begitu juga... Khairul mengajak isterinya mandi dan berenang... Namun Salmiah menolak... Miah nak rehat di sini... Bang! "Kata Salmiah"... Khairul berasa hampa...

Akhirnya... Khairul pergi ke pantai seorang diri... ramai orang berada di pantai ketika itu... mereka juga sedang mandi - manda dan berenang... Semuanya kelihatan gembira... Salmiah tidak ikut sama... dia tidak takut tinggal sendirian dalam bilik itu... lagipun badannya amat letih...
Semasa berehat di katil... Salmiah sedang membaca majalah yang baru dibelinya... fikirannya sangat tenang ketika itu... dia yakin... tiada apa-apa yang menakutkan di situ... sebentar kemudian Salmiah barasa tidak senang hati... dia terdengar suatu suara seperti orang sedang mengilai... dadanya berdebar-debar... "Tentu pemuda nakal... kata Salmiah dalam hati"... Siapa itu?! Jangan cuba menakut-nakutkan saya! "kata Salmiah dengan kerasnya"... suara mengilai tadi pun tidak kedengaran lagi... Salmiah bertambah yakin... memang ada pemuda nakal hendak menakut-nakutkan dirinya... Salmiah juga berharap kejadian seumpama ini tidak akan berulang lagi...

Sejam kemudian... Khairul pun pulang dari pantai... dia berasa puas sangat kerana dapat mandi dan berenang... bagaimanapun... dia terperanjat beruk... apabila isterinya memberitahunya tentang kejadian tadi... disini pun ada pemuda nakal yang suka menggangu perempuan rupanya... "kata Khairul" dia juga amat kesal dengan apa yang terjadi...

Sejak kejadian itu... Salmiah tidak berani lagi tinggal seorang diri dalam bilik... dia bimbang kalau -kalau pemuda nakal itu akan mengusiknya lagi... kalau suaminya keluar... Salmiah akan ikut bersama... kini Salmiah merasakan bulan madu mereka tidak menyeronokan lagi kerana ada gangguan...

Pada suatu petang... semasa hari hampir menjelang senja... Khairul tertidur kerana badannya amat letih... dia baring di atas katil... isterinya pula asyik membaca majalah keluaran terbaru... tiba - tiba... Salmiah terdengar bunyi sesuatu yang mencurigakan... dalam bilik air seperti ada orang... "Siapa pula itu?! Hanya aku dan suamiku yang tinggal dalam bilik sewa ini!! tanya Salmiah kepada dirinya..." dadanya berasa berdebar-debar... Salmiah mengejutkan suaminya dan memberitahu apa yang didengarnya tadi... Bingkas... Khairul pun pergi melihatnya... tidak ada sesiapa pun di dalam bilik air...

"Bang! Miah takutlah... mungkin bilik sewa ini berhantu... jelas Salmiah" Dia mengajak suaminya itu menyewa bilik yang lain pada ketika itu juga... Khairul serba - salah lalu berkata... esok kita pindah... sekarang tak boleh... Miah jangan takut! Abang selalu ada bersama... "kata Khairul"

Malam itu... pasangan pengantin baru itu tidur lewat kerana mereka bersiar - siar ditepi pantai... semasa mereka mahu melelapkan mata... jarum jam besar dalam bilik itu menunjukkan pukul 2 pagi... Salmiah yang sedang tidur nyenyak tiba - tiba terjaga kerana terdengar ada orang masuk ke dalam bilik itu... lalu Salmiah terperanjat besar dan cemas...

Dia melihat bukan orang yang masuk... tetapi suatu lembaga putih berambut panjang yang sungguh menakutkan... jelas kedengaran... lembaga itu mengilai panjang... matanya merah... gigi dan taringnya tajam serta kukunya sungguh panjang... "Bang! bangun bang!! ada pontianak!!
jerit Salmiah"... namun suaminya tidak terjaga...

Pontianak itu mengilai... Ia macam hendak mencekik Salmiah... Salmiah menjadi cemas dan takut tidak terkata... mukanya terlalu pucat... "Bang! Cepat bangun!! Miah takut... dalam bilik ini ada pontianak!! jerit Salmiah dengan sekuat hati"...

Akhirnya... Khairul terjaga juga... dia terdengar isterinya memberitahu tentang pontianak... Mana pontianak Miah? "tanya Khairul" sudah tak ada lagi... bang!! Tadi dia ada di situ!! "kata Salmiah sambil menunjuk ke satu arah"...

Akhirnya... teka - teki itu terjawab juga apabila mereka diberitahu cerita sebenar yang pernah berlaku dibilik itu suatu ketika dulu... sebelum ini pun... memang ada orang ternampak pontianak dibilik sewa yang diduduki Khairul dan Salmiah... Menurut cerita... ada seorang perempuan mengandung mati dibunuh disitu... mungkin roh si mati itu masih merayau - rayau dikawasan bilik tersebut...

Sekian... Terima Kasih... hehehe...

8 comments:

Naz said...

perghh... seram siot... dah la aku bergelap skrg ni... huhuhu....

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Salam:

SERAAAAAAAAAMMMMMMMMMMM SEJUKKKKK jer baca cerita nih... :P

Krasz bAtu said...

nasib baik aku baca cite ni siang2..
hehhehehhehe

@cu SaYaNg said...

erk..nie cite pengalaman sendiri ke bro?

Dj Epoi said...

Adoiyai............
Gua takut sampai......meleleh air liur heheeheh....

Panjang Hang Cuti Bro?

IxoR@ said...

memang meremang bulu romaku...

ketika baca entri ni, adalah khamis mlm jumaat....salakan anjing di luar menyahut...sgt seram tau!

hysMan.. said...

waaaa......
ni cobaan ke bethol bethol???
ha???
manyak syiok ini citer..
hehehhee

sambong ler lg..
adoii..tak puas ar..
antu penanggal ade..
(dah ler mlmk ni mlm kliwon ceh!!)
besh....
:p

Fly said...

angker nih...cehhh aku terbaca diwaktu mlm ni terus rasa seperti mlm jumaat kliwon :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...