Followers

Pages

Sunday, April 5, 2009

Aku Kembali

Salam Semua...

Maaf lama menyepi... Aku hilang mood nak update teratak ini seketika... bukannya apa... cuma... aku sedih tengok salah seekor kucing kesayangan aku sakit tenat... selang beberapa minit menggelupur... seolah-olah kena sawan... kesian sangat... orang rumah aku lagilah... menangis-nangis tengok keadaan kucing itu... Kucing itu diberi nama Mimie... aku dan isteri pasrah sekiranya sudah sampai waktu untuk Mimie pergi meninggalkan kami... Kami redha... cuma kami tak sanggup tengok keadaan si Mimie yang terseksa...

Ya Allah... Kau ampunkanlah segala dosa-dosa kami... Kau ampunkanlah dosa-dosa Mimie... salah seekor kucing kesayangan kami... Kau permudahkanlah sakaratul mautnya... kami redha dengan keadaan... ameen... ameen... ya rabbul alameen...

Kepada rakan-rakan... turut doakanlah kesejahteraan makhluk-makhluk Tuhan sekalian alam... Terima kasih... InsyaAllah akan aku kembali dengan entry-entry yang baru... sehingga berjumpa lagi... wassalam...

12 comments:

Uncle Dol said...

huh? sakit ape? dh try bwk jumpe vet?

mudah-mudahan dia tak apa-apa.. aku doakan semoga mimie dipanjangkan umur.. insyaAllah..

Tukang cerita said...

Sy pun pnah tgk kucing kena langgar depan mata...
tak tahan tgk kucing tu mengelupur sakit sebelum mati...
wpun tak tau kucing siapa, menitik gak air mata sy melihatnya....
:(

joegrimjow said...

slamat kembali

Pepper said...

mula2, first time nampak kucing mati, menangis 2 jam tak henti2...lama pastu, dah tak nangis...tapi tetap sedih.

nueeunlimited said...

salam amirul..
ish. sakit pe 2 menggelupor2??? sedehnye tgk kan..
cuba la bwk vet. dulu kucing nuee de sekor cam gtu..samade die termakan racun yg x kuat or kna patuk ular. ni andaian je tau.. jgn caya sgt..
pe pon hopefully mimie sihat semula. dapat main2 ngan gembira semula..InsyaAllah..

MariaFaizal said...

Amirul,
I'm saddened by what Mimie's going thru right now. Usap her head Amirul...It'll calm her & hopefully making her feels better - knowing that there are loved ones surrounding her.

Take care Amirul & wifee.

P/S: I have lost 'Fluffy' just these couple of days & terribly feeling guilty about it.Ya Allah, ku mohon pengampunan Mu...

mr.syazwan said...

FUUUUUUUUUYOOOOOOOOO
nama kucing memei...
mujur bukan memey..
klau memey konpem kena boikot..
hahahaha
=p

Naz said...

bersabar ye Amirul dan isteri. Mimie sakit tu. Dah hantar ke klinik?

hysMan.. said...

Salam bro..
Sabo bro..mungkin itu salah satu ujian kepada tuannya yg menjaga ia selama ni..ade hikmah barangkali..
hmm.. :(

amirul said...

Salam UD,
Tak pasti sakit ape... Jawapannya ada di entry baru...

Thks... atas doa... :)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Salam TC,
Mungkin itu sifat semulajadi manusia... mudah bersimpati... :)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Salam Joe,
Thks...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Walaikumsalam Dak Nuee,
Thks 4 sharing...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Salam Sis Maria,
Mimie have gone... :(
How's 'Fluffy' doings? Lost means?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Salam Mr.Wan,
Memey tuh takde kene mengena ngan Mimie ini... :)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Salam Naz,
InsyaAllah...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Walaikumsalam Man,
InsyaAllah... mudah2an...

sally said...

salam ziarah.

Dulu saya pun pernah kematian kucing. Ironiknya dua-dua nama Putih. Mata saya sampai bengkak menangis..

Sekarang, saya dah tak bela kucing lagi..

Anonymous said...

Blog baru berkaitan AJK PKR Putrajaya bernama Jamil Ismail di http://jamilismail.blogspot.com

Hantam produk munafik itu cukup cukup

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...