Followers

Pages

Sunday, September 6, 2009

Biskut Raya...

Salam...

Memandangkan Aidilfitri bakal menjelma tidak lama lagi... mesti ramai diantara kita yang sibuk melakukan segala macam persiapan untuk menyambutnya... antaranya buat biskut raya... cerita pasal biskut raya... ramai yang suka membeli daripada buat sendiri... aku sendiri pun beli juga pada tahun-tahun yang lepas... nasiblah... kalau dapat yang sedap... syukur... kalau tak... sendiri mahu ingatlah...

Tahun ini... mimpi apa entah?! Isteri aku nak buat sendirilah pula...Antara biskut pilihannya... seperti biskut tat nenas dan conflake... kalau beli kat luar sama je rasa katanya... cuma harga saja yang berbeza-beza... hehehe... apapun aku layan sajalah kerenah isteriku... nak dijadikan cerita... malam tadi bermulalah operasi membancuh... menguli dan sebagainya... sepanjang hari semalam buat biskut je kerjanya... sampai diriku pun terheret sekali untuk menjadi tukang bakar... sekarang ini dah lebam biji mata tak cukup tidur... hehe...

Nampak macam tak sedap je biskut-biskut ini?! kata hati kecilku... jahatnya aku... sepatutnya aku berbangga sebab isteriku cuba membuat biskut kegemaranku... iaitu biskut tat nenas... bila sudah siap dibakar... aku pun dengan pantasnya menyambar 2 ketul masuk ke mulutku... nyum...nyum... uiks sedap pula rasanya... tanganku menyambar lagi beberapa ketul... hehe...

Genap tat yg ke sepuluh masuk ke mulut... datang pula ilham di kepala aku ini... apalagi?! Bolehlah aku buat bisnes kuih raya... masalahnya sempat lagi ke? Tinggal lebih kurang 2 minggu nak sambut raya... InsyaAllah sempat...

Alhamdulillah... ini pun aku baru dapat tempahan untuk biskut tat 200 biji... dan biskut conflake 300 biji... tempahan pertama dari sepupu isteriku... Terima kasih Nurul aka Cici... harga boleh dirunding nanti... yang penting... hang kena keluar dari hospital secepat mungkin... apapun doa kami sentiasa mengiringi... semoga tiada apa-apa yang serius...

oklah geng... panjang lebar pula aku membebel... korang layanlah gambar-gambar biskut yang sempat aku snap... kalau ada yang nak buat tempahan... sila-silalah... usah malu-malu... tempahan masih dibuka... seelok-eloknya mereka yang tinggal di sekitar lembah Kelang...

Sebarang pertanyaan... bolehlah menghubungi saya melalui blog ini atau e-mail saya amirsu8518@gmail.com ... Sekian... Terima Kasih...

Tat Nenas sebelum dibakar

Tat Nenas sesudah dibakar

Biskut Conflake Coklat Honey & Tat Nenas

9 comments:

CAHAYA said...

Sedapnya tart. Ari tu makan yang cair di mulut. Best woo. Tapi tak berani nak beli takut lain2 rasanya.

Fly said...

biskut tat itu sungguh menyelerakan bro, tgk je pun dah tau sedap tu..hepy weekend bro

nueeunlimited said...

salam.. wah rjn tol akak wat kueh. cmpk2 la kat eden ni sket ha.. ekekekeke...
xdo wat beskot sampret ke???

imanshah said...

tat tu yang pakcik suka tu..haha..selamat hari raya

hysMan.. said...

salam bro..
perghhh!! kuning tat nyer nmpak menyerlah..cantik beb..
rase msti gempaq..walupn hanya tepung dan inti nenas etc..haha..

tp aku lg suka conflakes..hehe..
my fav..SELAMAT HARI RAYA maaf zahir batin.. ehee

ChekguSekolah said...

wah..sakannya buat kiuh...

nampak mcm sedap jek kan..hehe

IxoR@ said...

pssttt....ixora suka kuih tart nenas!!!

pos express kat saya satu!!!

:D

kabussenja said...

wah sgt rajin ya... sy pun dah berazam nak buat sendiri, tuk sndiri2 mkn je...klau sedap br jamu org...

Dj Epoi said...

TAT NENAS 2
KOMPLEKS hehehhe 2

SERIUS nih......
Siap bagitau Gua....

Ini satu ARAHAN!

Dj Epoi 013 207 8787

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...