Followers

Pages

Thursday, June 4, 2009

Diet Ramping!

Makan... Makan... Makan... ada pepatah berbunyi... makan untuk hidup... tapi kalau terlebih makan... apa kisahnya pula ya? Aku tang bab makan ini sukar sikit untuk mengawal... lebih-lebih lagi isteri tercinta yang memasak... Slurrrp! Sampai tak ingat dunia! Mahu berpinggan-pinggan aku bedal... semasa sedang mentekedarah... aku tak pedulikan pun perutku yang semakin maju ke hadapan... apa yang aku tahu... lauk yang biniku masak sedap... harusku mengenyangkan perut tanpa ingat! Selepas itu... menyesal mengenangkan perutku... Benarlah kata orang... penangan air tangan isteri... secara tak langsung... tabiatku ini membuatkan berat badan bertambah naik seperti belon udara! keh3x...

Untuk tidak terus berkembang ke tahap yang lebih besar... isteri aku mengesyorkan aku makan salad... alah-alah makanan mat saleh lah pulak? Apapun... aku layan juga... sebab nak mengempiskan perutku yang terlalu boyot ini... hehehe...

Untuk seminggu yang lepas... inilah menu makan malam ku... nama yang ku berikan untuk salad ini ialah Salad Rasa Sayang... Anda mahu mencuba? Silalah rujuk resepi disediakan... Layanzzz...

Salad Rasa Sayang

Bahan-bahan

1 biji epal hijau ( dipotong dadu )
1 biji lobak merah ( disagat halus )
4 biji tomato ceri ( dipotong 2 )
4 biji buah strawberry ( dipotong 4 )
Jus lemon ( anggaran ikut suka )
Mayolite Salad Dressing ( anggaran ikut suka )
Daun salad

Cara-cara membuatnya...

Semua bahan-bahan tadi digaul rata... kecuali daun salad... selepas itu susun daun salad itu ke dalam bekas dan masukkan bahan yang telah digaul rata... sudah siap! Boleh dimakan begitu saja... ataupun sejukkan didalam peti ais sebelum makan... ( pilihan buah terpulang kepada citarasa masing-masing )...

16 comments:

miss emyliza said...

adui mkn salad je ker?? tak ley lah...

hysMan.. said...

salam bro..
wahhhh!!!wanenye meling2 tuu..
kecur beb..heheee...
lapo plak perut den nih..
dolu2 time blajo kurus..
skrg perutku juga da maju ke depan pabila makan air tangan ibunda tercinta..huhu..

waa...pandai isterimu masak..nak ngecek bleh bro??
huhuuu..

Fly said...

yup kalau tangan isteri masak memang tak leh nak cakap pe lah, sodap sampai licin lauk pauk. Bro salad tu pun gua nampak sedap lah, nak suruh wife gua cubalah

Tukang cerita said...

hahahaaa....
salam bro...

yang jarang ditemui...
'resepi dalam blog lelaki..'

ala bro, boyot2, pun isteri sayangkan...
:)

Naz said...

sempoinya... nmpak mcm sedap. boleh kenyang ker bro? hehehe...

IxoR@ said...

mkn salad pun sodappp!!!

ixora pun berkira-kira nk diet ni, asyik makan tak hingat...

jom diet sama2...

Mummy Hanan said...

Salam Amirul,

Betul3x... oh nak diet ramping ye...hemmm boleh tahan ye...sya doakan awak berhasil.... kalau sya pula sya nie isteri yg suka memasak n hubby sya pun suka makan begitu juga anak2..tp hubby sya badannya tetap gitu2...hahaha tp sya yg lebih...hahaha hubby sya nie suka makan apalagi klau sya masak [ masuk bakul angkat sendiri]......
Oh ya, sal resepi utk diet, suruh isteri awak buat kerabu...kan sdap tu...kalau sya suka buat kerabu yg menggunakan tanghoon [ mee putih yg halus], sayur [ kobis, carrot], bagi lada chili sauce..dan yg disukai lah...sedap...
Ok, tu ja.... maaf ye membebel pula sya..kekekeke

Aspalela said...

wooowww!!

tgk salad tu, bkn org yg "perot mancung ke depan" je selera....yang "perot mancong ke belakang pon suker"....

wekekekekekekkeh!!!!

MariaFaizal said...

Alamak bro,walaupun I memang hantu salad, but I pun hantu lain2 food jugak.Yg merisaukan is - I don't have high discipline to control my food intake or for dieting.Exercise pun malas.

Sigh....Good luck with salads as makanan ruji.BTW,the strawberries look yummy!

P/S: Cara 'diet' I paling berkesan adalah berpuasa (so i kurus setahun sekali jerrr...hehe...)

SYAbAR said...

Akak pasti cuba.... nak bg pinggang seramping Ziana Zain..hahaha

echah_syed said...

yummy salad tu.. :)

@cu SaYaNg said...

wah..lps nie perut bro sure jadi ramping kan...hehehehehehe

jgn marah ye...acu gurau je

geo_life said...

nampak sedap n berkhasiat

MaMaQaYPo FaMiLy said...

VEGETARIAN!!

Mangkuk.com said...

erm mkn salad je ke??? leh ramping erk..huhuhu

Mangkuk.com said...

cm ne nk hlgkn selera makan?? lg cpt ramping..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...