Followers

Pages

Sunday, November 14, 2010

Alahai Dapur Rumahku!

Salam...

Hujan lebat yang melanda petang tadi mengakibatkan dapur rumahku banjir... hmmm mahu tak mahu... kena tunggu hujan reda baru boleh mop lantai dan kemas bagai... puncanya... bumbung zink sudah diterbangkan oleh angin kencang kuat sebelum hujan... tidak sempat untuk membetulkannya... hujan sudah mula mencurah... lagipun belum terdaya untuk melakukan kerja berat itu... huhu... 

Hujung minggu yang memenatkan saya kira... mana taknya... bangun pagi lepas bersarapan istimewa yang disediakan isteri terus gapai penyakar sampah dan menyapu rumput halaman rumah yang baru sahaja dimesin oleh tukang rumput dengan bantuan isteri... maklum sajalah... tangan masih belum kuat lagi... sarapan berat... kerja pun kena berat la... hehe...


Nasi Lemak Udang

Kemudian membasuh kereta yang penuh dengan mandian rumput dan daun kering pokok jering... pun dengan bantuan isteri juga... :) Sesudah itu... mandi dan solat zuhur... rehat seketika dan terlelap sehingga ke waktu asar... mahu tak mahu wajib bangkit dari tilam yang empuk... lagipun tak elok tidur waktu asar... boleh jadi biul...

Oleh kerana dah hampir bertahun tak servis CPU akibat malas dan menangguh kerja... hari ini terlebih rajin untuk melakukan kerja membedah siasat... akibatnya terjumpa kepulan harta karun dan telur cicak... huhu... patutlah CPU selama ini beroperasi dengan agak lembab! Harap lepas ini... CPU kembali secergas dulu... dan terus berkhidmat cemerlang untuk tuannya... belum masanya untuk mencari pengganti... dan belum termampu untuk diganti... :p

P/S: Semoga hujung minggu anda dimanfaatkan dengan baik dan sempurna... Esok bermula sudah minggu baru... kerja dan kerja... pejam celik seminggu sudah berlalu hari bermula tugas... macam gaya orang baru kerja pun ada... :p

8 comments:

imanshah said...

belum makan lagi ni..tengok nasi tu terliur pulek

Tukang cerita said...

nasib baik dapur yg banjir, kalau bilik, tido dalam air lah jawabnya...hihihihiiii...

apapun, bersyukurlah, takde kerosakan yg teruk2 macam saudara2 kita kat kedah dan perlis nun....

IxoR@ said...

bahagia rasa... adanya bantuan dari yg tersayang...

:)

kerja yg berat pun menjadi ringan...

Idalara said...

Sedapnya nasi lemak sambal udang...
hati2 buat keje ye mirul..ingat bahu yg belum sembuh sepenuhnya itu..

amirul said...

Imanshah,

InsyaAllah ada kesempatan esok... bolehlah rasa makanan itu... :)

amirul said...

TC,

Itulah pasal... apapun bersyukur sangat tiada kerosakan teruk...

amirul said...

Ixora,

Hehe... betul tu... :)

amirul said...

Kak Ida,

Memang sedap pon... :) InsyaAllah saya ingat pesanan akak... terima kasih ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...